Türk Silahlı Kuvvetlerinin alandaki aktif ve caydırıcı gücü İnsansız Hava Araçları Sistemlerini (İHAS) denetim eden pilotlar, Isparta’daki Kara Havacılık Okul Komutanlığında kuvvetli eğitimin akabinde vazifelerine hazır hale geliyor.
Türkiye, dünyanın en kıymetli üreticilerinden olduğu İHA’ları askeri kullanımın yanı sıra orman yangınları, afetler ve sistemsiz göçle çaba üzere durumlarda da kullanıyor.
Türkiye’nin gök vatandaki sessiz gözcülerinin misyonlarını muvaffakiyetle yerine getirmesinde, İHA sistemleri pilotları kritik rol oynuyor.
İnsansız hava araçlarının hür türlü harekatında uçuş denetimlerini sağlayan pilotlar Isparta’daki Kara Havacılık Okul Komutanlığında 18 hafta süren kuvvetli eğitime tabi tutuluyor.
Sıcak bölgelerdeki düşman amaçlarını nokta atışı yok eden, TSK’nın alandaki faal ve caydırıcı gücü İHA sistemlerini yöneten pilotlar, eğitimler sonucunda her türlü güç durum ve kuralda misyon yapabilecek yeterliliğe ulaşıyor.
“Kursta 53 saat İHA uçuşu icra ediliyor”
Komutanlıkta misyonlu İHA Binbaşı, yaptığı açıklamada, Kara Havacılık Okulu İHAS Uçuş Eğitim Heyetinin görevinin Kara Kuvvetleri Komutanlığı İHAS takımlarında 7 gün 24 saat misyon yapabilecek formda yetişmek olduğunu söyledi.
Binbaşı, pilotların en kuvvetli şartlarda keşif, gözetleme, amaç tespiti, hassas atış yapılması ve müteakibinde hasar tespiti ile farklı beşerli ya da insansız hava araçlarına işaretleme, gaye tanımı yapabilecek İHAS pilotu olarak yetiştiğini belirtti.
İHAS pilot kursu 18 hafta müddetle yılda 3 periyot halinde yapıldığını söz eden Binbaşı, şöyle konuştu:
“Kurslarda 10 hafta temel safha, 5 hafta emercensi safhası ve 3 hafta taktik safha olmak üzere toplam 720 saat ders saati eğitim verilmektedir. Kursta 53 saat İHA uçuşu icra ediliyor. Kursiyerlerin temel safha sonunda yalnız uçuş yapabilecek uçuş kabiliyetine ulaşmaları hedeflenmektedir. Silah arkadaşlarımızın bizlere gereksinim duyduğu her türlü durumda, kuvvetli şartlarda sürekli yanlarında olabilmek ismine kursiyerlerimizi en yeterli İHA pilotu olacak formda yetiştiriyoruz.”
“Düşmana kaygı, dosta inanç vermek için durmadan çalışacağız”
İHAS’ların yer denetim istasyonlarının uçuş mürettebatı tarafından insansız hava aracının sevk ve yönetiminin yapıldığı ünite olduğuna dikkati çeken Binbaşı, şunları kaydetti:
“Simülatör ile desteklenen eğitim, yer denetim istasyonunda icra edilen gerçek uçuşlar ile pekiştirilmektedir. İHAS Uçuş Eğitim Heyeti’nde uçuş eğitimi muharebe deneyimi olan öğretmenler tarafından verilmektedir. Her türlü vazifenin titizlikle planlanması ve icrası için uçuş öncesi brifinglerde öğretmen pilotlar tarafından görev açıklanır ve misyonun başarılmasının planı yapılır. En son karşılıklı sorular ile misyonun anlaşılırlığı gözden geçirilir. Akabinde hava aracının fizikî denetimleri ve uçuş hazırlıkları yapılarak misyona hazır hale getirilir. Milletlerarası uçuş kuralları ve konuşma tekniklerini okulda öğrenme imkanı bulan pilot adayları her türlü uçuş şartlarında ve milletlerarası hava alanlarında uçabilecek düzeye gelirler. Kara Havacılık Okul Komutanlığı öğretmenleri olarak teknoloji ile gelişen dünyayı takip ediyor ve kursiyerlerimizi bu gelişmeler ışığında yetiştirmeyi hedefliyoruz. Kahraman TSK’nın İHA pilotları olarak bizler, cetlerinin izinde, onların mirasına sahip çıkmak ismine düşmana endişe, dosta itimat vermek için durmadan çalışacağız.”
İHA Yüzbaşı, İHAS kurslarında kullanılan simülatör eğitimin emelinin gerçek duruma çok yakın bir formda çeşitli uçuş ve acil durum senaryoları verecek kursiyerlerin pilotaj yeteneklerini attırmak olduğunu tabir etti.
Modern simülatörlerle gerçek uçuş tecrübesi sağlanıyor
Okulda çağdaş uçuş eğitim simülatörlerinin kullanıldığına işaret eden Yüzbaşı, “Böylece gerçek uçuşta yaşanabilecek acil durumlar, çok daha ekonomik ve risksiz olarak gösterilir ve uygulatılır. Eğitimde simülatör sistemlerinin kullanılması vakit tasarrufu ve maliyet aktifliğini arttırmaktadır. Türk Silahlı Kuvvetleri İHAS çalışanının son yıllarda aldıkları tüm misyonlardan muvaffakiyetle çıkmalarında eğitimin rolü büyüktür.” diye konuştu.
İHAS’ların mikro, küçük, taktik, operatif, stratejik ve muharip olarak çeşitli performans parametrelerine nazaran sınıflandırmalar yapıldığını aktaran Yüzbaşı, “Bayraktar TB2 SİHA, farklı çeşitte 4 mühimmat ile 27 bin feet ortası irtiflarda ortalama 24 saat vazife yapabilen ve taktik sınıfa giren, tamamına yakını yerli sanayi katkısına sahip ulusal bir İHA’dır. Yaptığı uçuşlar ile 1 milyon uçuş saatini geçmiştir.” sözlerini kullandı.
Kursiyer Muharebe Üsteğmen ise TSK’nın kendilerine verdiği vazifeleri en düzgün biçimde yerine getirmek gayesiyle eğitim aldıklarını söyledi. Üsteğmen, TSK’nın muharebe alanındaki en değerli kuvvet çarpanlarından biri olan İHA sistemlerinde yorulmadan çalışmaya hazır olduklarını vurguladı.
Kursiyer Piyade Üsteğmen, Türkiye Yüzyılı’nda ulu Türk Silahlı Kuvvetlerinin insansız hava aracı pilot adayı olarak eğitimlerini Kara Havacılık Okul Komutanlığında almaktan ve ülkesine hizmet edecek olmaktan ötürü onur duyduğunu lisana getirdi.
More Stories
DENİZKURDU-II/2025’te insansız sistemler alandaydı, kumandanlardan “yeni çağ” vurgusu geldi
Bakan Kacır, “Ankara SANTEK Zirvesi”nde konuştu Açıklaması
Elektrikli Araç Satışları 20 Milyon Hududunu Aşacak